Lafaz taklik bagi negeri Kedah HANYA dalam tulisan JAWI . dan setahu aku tak ada option dalam rumi. ( agak-agak kalau muallaf macam mana eh nak baca? mungkin tok kadi tu baca, pengantin tu ikut lah kot kan..) Bagi bride dari negeri Kedah, pastikan bakal suami masing-masing boleh baca jawi ye. hehe...so for your reference, ni adalah salinan asal lafaz taklik negeri Kedah yang didownload daripada website Majlis Agama Islam Kedah (MAIK). Dalam PDF file, aku dah convert jadi JPEG. dan dengan baik hatinya, aku siap bagi translation dalam rumi. baik taaakkk???? hehehe. So, pasni korang bagi kat bakal suami suruh dia praktis. Untung2 kalau tak menggigil depan tok kadi nanti, tok kadi tu tepuk bahu dia, baguiiihhh budak nii..untung bini dia.. lancaq baca jawi. Padahal dia dah hafal. hikhik.. *klik untuk nampak lebih jelas dan nyata* sumber : MAIK Terjemahan Dalam Rumi "Adalah saya (nama suami) dengan ini bertaklik, jika : (1) Saya tidak berma'syarah yang ma'ruf dengan isteri saya...
lately, kat media sosial banyak cerita pasal taska yang tak bertanggungjawab. sentap hati ibu2 ni tgk video dan gambar2 tu. ni aku nak bercerita dan berkongsi juga dengan mommies semua pasal taska. alkisah.. dulu kami nak hantar ammar kat rumah pengasuh. jumpa la seorang makcik ni. umah dia masyaAllah..kemas dan bersih. teratur. dia x ambil baby. budak transit je ramai. dan seorang dua budak yang dah 3 4 tahun macam tu. makcik ni jaga cucu dia sendiri jugak. kecik lagi.. baru setahun lebih masa tu. sebab tu dia taknak ambil baby. mcm agak kalut nak jaga dua org baby. bdk2 yang dok ngan dia mmg disiplin elok. letak beg2 tersusun. kasut letak tempatnya. ikut la peraturan dia. brg2 pon x diusik. dia setuju nak jaga ammar. masa jumpa tu ammar dalam perut lagi. tetapi.. dia asyik bertanyakan aku balik pukul berapa.. sebabnya dia setuju nak jaga ammar sebab aku cikgu. balik tengahari katanya. dia tak akan tinggalkan baby.. so dia kena tunggu samada aku ambik atau anak dia blk sekola...
i have 2 more ver. for wedding photographer, including my OP. haha.. but we'll continue later about that. here, i would like share 2 important topics that all brides-to-be should take note. TIPS MEMILIH WEDDING PHOTOGRAPHER saya copy dari sini . thanks to ami yang tabah. credit to you. Petikan dari photographer Faisal Rahim . Aku harap tips ni membantu serba sedikit kepada pasangan yang mencari photographer kahwin mereka. Konsep - Mula-mula sekali, duduk bincang dengan tunang. Cuba cari photographer yang sesuai dengan konsep wedding korang. Sebab setiap photographer mempunya style berbeza. Photojournalism ke, formal ke, klasik ke dsb. Takkan korang nak suruh photographer yang karekternya cool/alim2 tapi korang nak buat beach wedding pakai bikini loncat2 atau buat wedding dalam air? Mau demam seminggu photographer tu. Recommendation - Oleh kerana majlis perkahwinan ni merupakan pengalaman paling berharga dalam hidup, seharusnya kita kena percaya hasil kerja orang yang terli...
Comments
dari mimi n husband :)