Posts

Showing posts from November, 2013

cerita taska

lately, kat media sosial banyak  cerita pasal taska yang tak bertanggungjawab. sentap hati ibu2 ni tgk video dan gambar2 tu. ni aku nak bercerita dan berkongsi juga dengan mommies semua pasal taska.
alkisah.. dulu kami nak hantar ammar kat rumah pengasuh. jumpa la seorang makcik ni. umah dia masyaAllah..kemas dan bersih. teratur. dia x ambil baby. budak transit je ramai. dan seorang dua budak yang dah 3 4 tahun macam tu. makcik ni jaga cucu dia sendiri jugak. kecik lagi.. baru setahun lebih masa tu. sebab tu dia taknak ambil baby. mcm agak kalut nak jaga dua org baby. bdk2 yang dok ngan dia mmg disiplin elok. letak beg2 tersusun. kasut letak tempatnya. ikut la peraturan dia. brg2 pon x diusik. dia setuju nak jaga ammar. masa jumpa tu ammar dalam perut lagi. tetapi.. dia asyik bertanyakan aku balik pukul berapa.. sebabnya dia setuju nak jaga ammar sebab aku cikgu. balik tengahari katanya. dia tak akan tinggalkan baby.. so dia kena tunggu samada aku ambik atau anak dia blk sekolah mene…