:: love is a gift ::

Saturday, July 21, 2012

hati yang kuat

2 minggu lepas ammar batuk. batuk berkahak. hanya Allah yang Maha tahu isi hati aku masa tu. hancur setiap kali dengar dia batuk. lagi sedih kalau dia mengerang dan menangis. T___T

aku penah nangis sekali dengan anak masa tu. lepas tu aku selalu ingatkan diri supaya aku perlu kuatkan diri untuk dia. ammar bukan jenis nangis2..dia merengek2 kalo lapar je..kdg2 merengek2 sikit kalo ngantuk. yg lain2 masa, dia selalu sengih2..gelak xde bunyi..kdg2 gelak sampai jerit2 suara halus. huhu..

bila tgk dia sakit tak selesa...sedih sgt..

tapi..
hari ni..

aku tgk gambar2 arjuna..anak fynnjamal. aku tgk short videoclip.
aku menangis.

hati ibu aku tak tertahan..

hebatnya kekuatan fynn..sebagai ibu.
hebatnya kekuatan juna.

tiub..wayar..bersambung2 di badan juna yang baru berusia sebulan..
suara lemah juna yang tegur mummy nya. T___T




ya Allah..
aku bukan siapa2 untuk mereka.
tapi aku rayu..kurangkanlah penderitaan mereka.
sihatkanlah juna.


Tuesday, July 3, 2012

ammar is 3 months


ammar dah pandai...

* meniarap.. prefer rolling belah kiri. belah kanan kadang2 je. kadang2 reti, kadang2 tak reti nak pusing balik.
* masuk banyak2 jari dalam mulut. mulut ammar kecik..macam mama. maka, nak semua tak muat. sebelum ni jerit2 marah xleh masukkan jari dlm mulut. hikhik..
* dah pandai sembur2 air liur.
* dah pandai tiru mama sebut booo..sambil sembur2.
* pandai gelak ngekek2. tah apa yg kelaka tah. tapi abah belum dengar.
* dah banyak ngomel dalam keta. especially blk nursery..agaknya cite pasal kwn2 kt nursery kot.
* masa nyusu mesti senyum kat mama...huuu~ melting ok!
* suka video aliff baa taa. dulu boleh buka masa nyusu..skang tak boleh. distracted. sebok nak tgk video tu..sambil nyusu. pastu dia tarik mamanya n. huu..sakit kot.
* suka orang ramai2..tapi lambat 'panas' nak senyum2.

alamak..ammar bangun. to be continued..