photographer I

photographer hunting? hmm..awal sgt. tapi mmg dah start surveying for wedding. sebab nak dapatkan pilihan hati mmg perlu booked awal. kang gigit jari.. lagipon, managing an event dari jauh ni susah..time constraint.

nak cari photographer northern based ke kl based..?
kalau northern based, takyah bayar duit accomodation..choices limited.
tapi yang ada tak kurang hebat.
for a photographer, i'm looking for reasonable package, angle yg cantik, candids yang menarek, suasana majlis, not focusing only to the pengantin, (means kena ada 2nd photographer), moment capture yang sweet..last but not least, final hasil..iaitu album. pandai susun gamba.. x menggelabah nk letak suma gambar..or sikit sgt. haha..byk songeh..eh saya bayar tau..hehe..

yang dah dishortlisted so far,

1. whitegroup
website gempak. (compared to others northern photographers, mmg kalah titik la yg lain). tapi..gambar yg diletakkan kat situ sangat sikit. kalo saya hanya menilai berdasarkan gambar2 kat website memang agak goyang utk menshortlistkan team ni. suasana mmg xnampak kat dlm website tu. package standard. diorg cakap 1 event 2 photog. no extra charge.

hari tu balik kedah, pegi tgk kat studio, hmm..diorg xde sample utk customer review..yang ada ialah album yg dah siap yg customer belum amik..so kena la sgt berhati2 takut rosak sebelum tuannya sempat tengok. hmm..susah gak tu..patut kena la ada beberapa samples album utk customer nk review. PR ok. ada jugak tunjuk hasil yang kat komputer. pics mmg cantik. album pun cantik..menusuk kalbu la jugak tgk album.. hihi.. tapi saya asik dok tanya, saya nak tgk gamba2 majlis.. mungkin dia tak paham..dia asik tunjuk gamba pengantin. haiih.. ingatkan takde.

ada sorg kwn yang hired diorg..saya mintak tgk gamba2 dia dpt. ting ting! gamba2 suasana majlis n candids memang best. yelah..bagi saya nak tengok hadirin dan hadirat yang hadir jugak..nak tgk family2 yang bertungkus lumus buat keja utk hari saya..saya nak tgk muka2 happy pada hari itu selain saya..disebabkan tgk gamba2 kawan saya tu saya terus masuk shortlist. (tu nasib baik ada membe yg dah hired diorg..kalo xde camne? )

2. azzaharry the clique
angle pic mmg menawan kalbu. harga package standard. good PR. cepat balas email n sms. hasil album x sempat tengok lagi. tapi..dia sorg je. kalo 2nd photographer kena byr lebih. huhu..tapi suasana majlis mcm x berapa nampak kt website beliau. no futher comment. nanti cite balik lepas tgk sample album.

3. snapsyndicate
gambar ok. package standard. bleh dirunding. ikut budget. team diorg ramai. PR bagus. cepat n mesra reply sms. bersungguh2 datang nak tunjuk album. hmm...agak kurang berkenan dengan album. susunan gamba tak menarik hati. semua mende nk sumbat. tapi gamba events mmg best.

ada sesapa pernah hired diorg ni? ada komen?
suggestion lain?

(budget org baca la blog ni..huhu..)

Comments

didieadila said…
u..kl based pon ok pe...xpela byr lebih sket..since pas setel evrything photos la yg menggambarkan keadaan ms majlis.. :)

but utk engagement i pon igt nak amek northern based je..jimat2 dlu..wedding nt bru amek yg bes2..n i pon still mencari juga yg best kt kwsn kedah..huhu..
Mrs Kecik said…
tu la..pk camtu gak..huhu.
engagement mmg saya amik northern..budget skit je.hehe..
HaiRy AzZy said…
hai si kecil...tatau ur name.. haritu u tanya nk tgk gmbr2 my wedding from whotegroup kan? u can add me on facebook: cari Azrin Azzy or use my email: azzy_angelzaas@hotmail.com

semua gmbr sy ltak situ, dr mjlis nikah smpai la reception.

anyway, awak pegi studio dia, xde sample? nape sy pegi March tahun lps ada je byk sample.. kat anak bukit tu kan? ilang ke apa dorg ni..hehe
Mrs Kecik said…
thaaaannkkk yyoouuuu!!!! i lap you.. tah..diorg ada yg customer punya. tu yg pelik tu..yeap betul2 kt dpn istana tu. fotoimpresif kan.. kena banjir kot.hehe..

Popular posts from this blog

Lafaz Taklik bagi Negeri Kedah

bring it on - the hantaran

Birth Story : Episode 3