engagement outfit

saya mula-mula macam rilek2 je. rasa mcm lambat lagi. tgk cik belle dah gelabah. saya tiba-tiba gelabah gak. huhu.. kain dah beli. so dah tanak pk. walopon bila cari cari design2 baju, tiba2 ada sikit rasa aalaa nak camni... adoi..takpe..ada lagi untuk nikah nanti. (ayat sedapkan hati..)

saya rasa macam nak baju kurung moden simple mimple je.
mengharapkan kepada beads kat baju untuk menyerlah.
atas nasihat cik xora, masa cari cari kain di jalan TAR, i put Jakel kat tmpt terakhir untuk dikunjungi. tapi setiap kali masuk kedai-kedai lain..hati dah sampai kt jakel. tak sabo2..nak tengok kain kt sana. haha..

and finally beli kt jakel gak. mungkin sbb dpt sampin free. mungkin sebab terlalu banyak pilihan. mungkin sebab kesian kt kakak tu dok keluar kain, lilit, pusing, usung sana sini, suma lah dia buat ikut saya nak. atau mungkin saya dah penat patah balik tempat lain. haha.. yang pasti saya tak dapat warna saya nak. mmg susah nk cari chiffon camtu. kalo ade, saya tak berkenan plak beads dia. huu..

ok, dah dah. xmo pikir dah.

saya p jumpa tailor. tailor biasa je. untuk nikah nanti baru nak cari designer. cewaah..berangan. akak tu dah biasa buat baju kawin gak. hmm..saya baru perasan, baju kurung moden ada yang flip depan n ada yang tak..(tah term apa sepatutnya..hentam je term flip..hehe). kalo flip tu mahal lg, lagi cantik kata tailor tu. saya dah konpius. biasa buat yg takde..tp kalo yg tu lg cantik..mcm nak..yeke cantik?

source: amymissunderstood
amy punya baju rasa takde flip. tapi ada design yang cantik itu kt top.
sab punya baju yang gojes itu, ada flip. cantik..


source: google (tp kalo tak silap ni blogger b2b..nanti saya cari balik)
ni ada flip..kemas..hmm..


source: arma couture
ni cantik gak..xde flip. huhu..



Comments

Cik Belle said…
dear, i mmg gelabah dah ni. hehee. suke baju sab! hee. cutting cantik. yelah, designer yang buat kan. haruslah lawa.
Mrs Kecik said…
hahaha..u dah buat i gelabah skali. a ah baju sab tu mmg cantik. tah bleh buat makcik tailor tuke tak..
Anonymous said…
saya tak faham. flip tu ape eh?

- curious.
Mrs Kecik said…
hahahaha..ok.skang rase nak gelak.

sebenarnye saya pon tatau apa istilah yg betul utk tu..tp maksud saya..ialah..kan kalo buat baju kurung moden, ada yg ada lipatan kecil kt bahagian dada tu..macam ade satu line..dari ketiak ke dada, dada ke bawah sampai pinggang. tu untuk dapatkan shape.

ada jugak baju kurung moden yg kosong..flip kt belakang je..depan takde. tu la maksud saya takde tu.

hehehe..faham x?
Cik Belle said…
saya panggil tuh pleat. haha. macam2 nama ek. huhu. biasalah, xblaja fashion. jadi xtau la pekedie namenyer. hehe.

tryla baju yang pleat depan belakang. mungkin nampak cantek di badan u like ur designer suggest. hee
Mrs Kecik said…
haha..mungkin itu kot. pleat. saya yang salah dgr. flip ke pleat ke..hahaha..

*malu2*
najia said…
tailor term utk cutting tu is 'princess cut' :) byk baju kurung moden utk pengantin ada princess cut, esp yg tgk kat alinas. dia extra dpd dart, dart is kat bhgn dpn and/or bkang, straight je tp kalo princess cut, dari ketiak smpai ke pinggang. kdg2 pkai baju kurung, nmpk tak kemas kat ketiak n dada tu, thats why tailor letak princess cut..nmpk kemas skit :)
Anonymous said…
oh now i understand. hehe. thank u!

- curious
Mrs Kecik said…
waaahh!!! thanks so much najia for the info..

tp saya yakin kalo ckp princess cut kt makcik tailor ku sorg tu..mesti dia blur. haha..dia panggil pecah model. amende tah..

xpe janji paham kan..

nway..thanks alot.

Popular posts from this blog

Lafaz Taklik bagi Negeri Kedah

bring it on - the hantaran

Birth Story : Episode 3