masak lomak cili api

ok, jujur aku mengaku, i'm not a good cook. for some people, walopon jarang2 masak, tapi air tangan n bakat apa tah, kalau dia masak, menjadi ja. sedap sehingga menjilat jari. but, unfortunately, not me.

even aku try ikut exactly macam mana mak, mak mertua, mak angkat ajar n buat, it didn't usually turn out that nice. however, my dear hubby akan makan mcm sedap sgt. dia pandai amik hati aku. kesian juga aku tgk dia makan dgn bersungguh2 walopon x sedap mana.

i'm trying my best to cook for him, almost everyday. (selalu jugak la skip..hehe..).

but today, i can see his sincerity of loving the lauk. i cook his fav gulai daging.
*kitaorg selalu kompius bila sebut gulai. gulai kalo utara, kari. kalo nogori, masak lemak. tapi kali ni maksudnya masak lomak cili api daging.

aku masak. tp aku tak tahan nk makan. pedas gilo.
tapi dia hirup kot.
best sangat masa tu. *terharu & bersyukur*

thank you darling.

ok. aku syok sendiri.

sapa suh korang baca..hahaha..

k bai.


Comments

Cik Belle said…
aku pun.i'm not a good cook.kesian juga pada suami.
cha said…
i bab masak gulai dgn kari mmg gagal pdhal org nogori haha. cuma i nasib baik sbb kazaa tak mkn gulai/kari/asam pedas sume tu heee :p
QueenBz said…
Aku pon same. Lagilah kelas aku 3hari abis kul6. balik dah magrib memang tapau aje lah.

tp weekene mmg aku try jugaklah masak sendiri oii.
org pun x dela sedap mane masak..MIL i sgt power gile masak..tp haritu FIL ade ckp..ala biasela tu awl2 x pandai masak..MIL pun bukan tau pun awl2 kawen dulu..at least kite ade niat nk happykan husben kan? dr x masak lgsg..hehe..
eh lupe nk ckp..smlm baru je amik resepi masak lomak ngn MIL..harap2 menjadi la :)
Unknown said…
salam kenal.....lama2 nnti akan jadi juga spt masakan emak, mertua dll tu. Cuma kena selalu tgk mereka masak...
Baguslah hubby suka mkn masakan kita, hrp2 bila dia tersuka kt org lain, dia akan kenang masakan kita.

Popular posts from this blog

Lafaz Taklik bagi Negeri Kedah

bring it on - the hantaran

Birth Story : Episode 3