gendang silat atau kompang?

insyaAllah resepsi saya akan dibuat di rumah. tak ada konsep tema yang spesifik. saya ada 2 pilihan semasa ketibaan pengantin.

1. gendang silat.
kalau saya memilih gendang silat, team gendang akan mengiring pengantin lelaki dan ahli silat akan membuat persembahan di hadapan kedua-dua pengantin. dan gendang akan dimainkan sepanjang majlis. saya rasa agak unik kalau dibanding dengan kompang. saya juga boleh dapat harga special sebab cousin saya sendiri ahli kumpulan gendang silat ni. tapi saya tak lah suka sgt bunyi muzik gendang silat tu. huhu~~ p.s: sumpit nak tak?boleh bg contact.hehe..

2. kompang
kalau saya memilih kompang, as usual la, kompang akan mengiring pengantin, dan kompang akan dimainkan berserta nyanyian dan selawat smpai pengantin bersanding. pastu habis. lepas tu majlis akan dimeriahkan dengan lagu2 yang dipilih dan dj yang membebel. tapi saya tatau lg mana nk cari ni..tapi boleh cari. xde hal.

mungkin decision saya ialah.. gendang silat. tapi saya tak mahu dimainkan sepanjang majlis. cukup utk beberapa slot. yang lain diteruskan dengan dj dan lagu2 mp3. sebabnya, bukan selalu nak dapat gendang silat. siap ada persembahan lagi tu. kompang, saya rasa akan dimainkan di sebelah resepsi lelaki. hehe..nak jugak tu..

apa pendapat kawan2?



Comments

sumpit said…
nak nak nak!
dah penat dok carik ni,
kalu dpt special rate pon ok gak hehehehehe
Cik Belle said…
gendang silat! lain dari yang lain.=)
Mrs Kecik said…
sumpit: i'll email you.

cik belle: thank you! baru rs yakin sikit. hehe..
sHe said…
kami tak bley aa gendang silat. rasa nak gelak. kalau kompang baru rasa pengantin. last time masa pi kenduri member, time pengantin laki sampai, astu kompang pun bunyi, pergh... terasa gila aura kawennn~~
Mrs Kecik said…
tu laa..tu yg tatau ni. kompang tu sangatlah aura kawen. xpa..pakai sebelah laki. haha..
Unknown said…
hye si kecil,

info yg sgt berguna!hampir terlepas pandang ttg kompang bagai ni.klu tak pkai kaset j laa time kawen nnti.
gendang silat tu mcm mna ek?macam best ja!nak ad kelainan sket la hehe!nak jgakla klu rate nya ok ^__^ emel me ya

ciksyafa@gmail.com

btw this my 1st time to be.feel free to drop by n share info bout wedd preps.im following u
Unknown said…
kak mia buat simple je..cukup alunan kompang..

Popular posts from this blog

Lafaz Taklik bagi Negeri Kedah

bring it on - the hantaran

Birth Story : Episode 3