the dress

disebabkan saya tamak. dan kedah tak ada majlis berinai. maka saya tak ada peluang bergambar dengan baju yang pelbagai. jadi, saya mahukan baju kurung (moden) untuk majlis nikah saya, one piece dress (gaun tapi bukan yang kembang tu) untuk reception sebelah kedah dan baju kebaya untuk majlis bertandang. hehehe..perfect enough for me. part berangan la. belum buat apa2 pun lagi. hehe..

baju nikah, saya nak plain white chiffon with lace patches. reception saya nak lace n kain satin ape tah. bertandang saya dah goda2 encik bolat nak pakai songket kot.

insyaAllah, my reception dress will be in white. tapi lace n beads purple. (boleh ke aa??) contohnya macam baju pengantin ni. tapi dia pakai kebaya la.

saya sangat suka tudung dia. simple dan sangat sweet.
source : photoaura

yang ni beads tak silap saya. baju rumah kebaya.
source: tak ingat..sorry.
(rumah kebaya kot. saya cari balik tak ada pun gamba ni)

saya mahu dress yang macam ni. tapi warna putih lace purple.
ni contoh baju daripada my possible vendor.
sazai's collection.

tapi saya minat bahagian atas yang full lace macam gambar2 ni. saya tak pasti sesuai atau tidak dengan dress tu. yang gambar ni lace dia sewarna dengan dress.


source : google

*mode berangan*

i wish my WP baca blog ni dan merealisasikan impian saya.
saya belum ada WP pon. hehe..

Comments

Xora said…
saya harap kamu akan jumpa dress idaman kamu! bukan senang nak jumpa dress yg decent enuf skrang kan? tapi tak mustahil! all the best!
Mrs Kecik said…
aminn..thanks xora. tu la..kalo nk jahit sendiri tak reti. melukis pon tak pandai..tah macam mana nk bgtau apa yg saya nak.
Elya Roza said…
si ke cil...berangan jee tau..insyaAllah akan tercapai angan2 mu itu ;;)
saya sokong ! hehe moga berjaya =)

saya minat la gmabr pertama yang unggu putih ~ berangan nikah nk mcm tu hehe =)
Moose said…
baju rumah kebaya tu kalau tak silap baju anil (lutaze)
Mrs Kecik said…
elya: berangan je mampu skang ni..hihi..aminn..

nora: thanks..go for it! nanti saya bleh jadikan inspirasi..hehe..

moose: mcm bukan je..baju anil..kaler grey2 details nye..ni yg photographer tu..ape tah namanye..liyana ke apa tah..

Popular posts from this blog

Lafaz Taklik bagi Negeri Kedah

bring it on - the hantaran

Birth Story : Episode 3